چگونه عسل اصلی را تشخیص دهیم ..؟ ,

menuordersearch
javizmaviz.ir
۱۴۰۰/۵/۲۸ پنج شنبه
(4)
(0)
چگونه عسل اصلی را تشخیص دهیم ..؟
چگونه عسل اصلی را تشخیص دهیم ..؟

 

 

عسل


عَسَل که آن را به فارسی اَنگَبین نیز گویند، مایعی شیرین و گران‌رو است که زنبور عسل از شهد گلها تولید میکند. ویژگی مهم عسل آن است که این ماده طبیعی به دلیل نداشتن آب، شرط دوری از رطوبت، در مدت طولانی فاسد نمیشود. این ماده فقط در صورتی ارزش غذایی خود را از دست میدهد که بیش از ۶۰ درجه حرارت ببیند. عسل تنها ماده غذایی طبیعی است که فاسد نمیشود. وزن مخصوص عسل حدود ۴/۱ – ۴۲/۱ و pH آن ۷/۳ تا ۵/۴ در تغییر است، بنابراین با وجودی که عسل یک ماده اسیدی است، ولی به علت شیرینی خاص، حالت اسیدی آن محسوس نیست.
رنگ عسل باتوجه به سرچشمه اصلی شهد از سفید روشن تا سیاه دگرگون است، بنابراین آنچه به نادرست بین مردم شایع شده ‌است که عسل زنبوران مادر (یعنی جمعیت زنبور عسل با ملکه مسن) تیره و غلیظ است، اما عسل زنبوران جوان (یعنی بچه کندوها)، روشن و رقیق است، پایه علمی نداشته و باور غلطی محسوب میشود.
تولید عسل از جمع‌آوری شهد گیاهان آغاز میشود. بدین صورت که زنبور عسل شهد شیرین را از جام گل‌ها جمع مینماید و با تغییر ساختار آنها، آنها را به شکل محلولی عالی، غلیظ و پرانرژی درمی‌آورد. زنبور عسل شهد گیاهان را در هنگام جمع‌آوری، به طور موقت در عسلدان خود جمع میکند و در هر نوبت پرواز برای جمع‌آوری شهد، حدود ۴۰ میلی‌گرم شهد را به کندو حمل مینماید.
ترکیبات یک عسل معمولی بدین صورت است:
فروکتوز ۳۸٫۲٪   - گلوکز ۳۱٪   - آب ۱۷٫۱٪   - مالتوز ۷٫۲٪   - کربوهیدرات‌ها ۵٪–۴/۲   - ساکاروز ۵٫۱٪   - املاح معدنی، ویتامین و آنزیم ۷–۰/۵٪
ترکیبات عسل بسته به نوع تغذیه زنبور عسل بدین معنی که از چه گلی یا گلهایی استفاده کرده متفاوت است.

 

تشخیص عسل تقلبی از اصل


بهترین راه تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی بوسیله آزمایشگاه است و به طور قطع نمی‌توان به صورت معمولی این تشخیص را انجام داد، اما چند مورد که می‌توان به کمک آن‌ها تقریباً اطلاعاتی بدست آورد موارد زیر هستند :
۱- عسلی که توسط زنبور عسل تولید شده باشد از هنگامی که در دهان قرار می‌گیرد توسط مخاط دهان به خوبی جذب می‌شود ولی عسل‌هایی که دست ساز هستند مانند آب نبات روی زبان مانده و به خوبی جذب نمی‌شوند.
۲- اگر قطره‌ای از عسل طبیعی در لیوان آب سرد ریخته شود، حالت چسبندگی خود را حفظ نموده و به سرعت حل نمی‌گردد ولی اگر قطره یا رشته عسل هنگام ریزش از هم بپاشد، عسل تقلبی یا حاوی مقدار زیادی آب است.
۳- بدون توجه به رنگ عسل طبیعی، نمی‌توان از پشت شیشه آن چیزی را مشاهده نمود ولی عسل تقلبی مانند شیشه رنگی عمل می‌کند و به راحتی می‌توان اشیا را از پشت آن دید.
۴- عسل‌های تقلبی که با گلوکز تجاری تولید می‌شوند هیچ‌گاه شکرک نزده و پیوسته شفاف باقی می‌مانند ولی پس از مدتی مانند نبات رنگی به صورت یک پارچه سفت شده و حتی با چاقو هم نمی‌توان آن‌ها را از ظرف خارج نمود.

البته تمام این ترفندها تقریبی هستند، با توجه به اینکه عسل‌ها خیلی مختلف هستند و هر کدام طعم، بو، رنگ و حتی غلظت خودشان را دارند واکنششان به این روش‌ها که نوشته شده یکسان نیست و صد البته که عسل‌های تقلبی هم که روز به روز بهتر می‌توانند از پس این موارد بر بیایند، پس تنها گزینه موجود آزمایش عسل است.

 

خرید عسل


فروشگاه اینترنتی جَویز مَویز با ارائه محصولات ارگانیک و محلی باغشهر مراغه بستری برای تهیه محصولات متنوعی همچون عسل فراهم نموده که مشتریان عزیزمون با خرید و استفاده این محصول بتوانند ضمن لذت بردن از طعم آن از انواع خواص درمانی آن نیز بهره مند شوند. این فروشگاه از دل باغشهر زیبای مراغه در کوهپایه های کوه سهند استان آذربایجان شرقی برخواسته و با حذف واسطه ها زمینه ای جهت خرید ارزان و مقرون به صرفه محصولات را برای مشتریان وفادار فراهم کرده است.


جهت خرید این محصول پر خاصیت میتوانید به روی کلمه 👈 " عسل کوهستان مراغه " 👉 کلیک نمایید

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

instagramaparatmailsorosh
logo

دفتر مرکزی : آذربایجان شرقی مراغه بخش مرکزی، محله شیخ تاج، شهید حق نظری، کوچه شهید قادری، بن بست (حکاک پور)، پلاک 38 | تلفن های تماس : 09337482536 | info @javizmaviz.ir

گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.